אינטרנט בציבור החרדי אסור או מותר? יוסי חיים שובר מוסכמה

יוסי חיים 77 Comment on אינטרנט בציבור החרדי אסור או מותר? יוסי חיים שובר מוסכמה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אינטרנט בציבור החרדי אסור או מותר?

זו דעתי.
אינטרנט הוא כלי משחית לאדם שנחשף אליו בגיל 23 או למעלה מכך, כן . הוא משחית את כולם אבל יותר מכך הוא משחית את מי שנחשף אליו פתאום לצורכי עבודה ופרנסה. הוא מגלה עולם שלם שהיה סגור בפניו וכרגע בגלל צורך הפרנסה האינטרנט אצלו בבית ולכאורה בהיתר.

-אינו דומה צעיר בן 14 שגילה את האינטרנט כבר ראה צ'טים בחייו והבין שלא יוצא מזה מאומה, ראה סדרות שונות וגלש הרבה באיסור גמור בעוד דברים. הוא מגיע לאיזה שהוא גיל שהוא מבין שהוא צריך לדאוג לחייו. לכסף שלו לאישה אמיתית וטובה ואת כל זה 'הארי פוטר' עם כל הכבוד לא יכול לתת.

הכרתי עשרות רבות בחורים שראו סרטים בצעירותם ו'טחנו' סדרות וספרים אבל עם הגיעם לשידוכין הבינו שכך לא בונים בית לא משנה מה רמת הדת שלך, אז הוא זונח קצת את האינטרנט כדי לחיות חיים גשמיים לגמרי אבל בכל אופן מקורקעים, הוא עכשיו יעשה כסף בחנות שבה הוא עובד, בעסק פלאפונים הקטן שהוא פתח, או בלימוד פרסום נוו באמת, למי יש זמן לראות את הפרק החדש של שטיסל, שהוא לומד משהו שיכול להכניס לו כסף לפחות כמו השחקן הראשי שם?? כך על פי החלום שלו.

במילים פשוטות הוא מוותר על עולם הזה בשביל עולם הזה אחר, בוגר יותר.

אך אברך צדיק שהתחתן ולפתע הוא צריך,הוא באמת צריך אינטרנט והרב התיר לו , פתע הוא מגלה עולם שלם שלא הייתה לו בו דריסת רגל הוא בעצם עובר את מה שהצעיר ההוא עבר בגיל 14!!! הוא נחשף לעולם ענק!!! והכי מפחיד, שכבר יש לו פרנסה כי האישה קצת עובדת וגם הוא בכולל נשארו לו רק ההנאות והתפוח האסור בלי לפגוש את הנחש, לכן לאברך זה מסוכן יותר.

מה אני בעצם אומר שלשבבניק מותר ולאברך אסור? לא מינה ולא מקצתיה, לשניהם אסור רק השבבניק כבר עבר את התהליך שהאברך עובר בגיל 25.

ואם תביאו לי דוגמאות?! א'. אנחנו לא חיים מדוגמאות כי על כל דוגמא כזו ישנה דוגמה הפוכה. ב'. אני מדגיש שאדם שלא נופל בגלל שהוא לא יחליף עולם הזה בעולם הזה אחר, זה עדיין רע אבל הרע במיעוטו.

אתם לא חייבים להסכים כמובן,אבל איך פתחתי? – זו דעתי.

אתם מוזמנים לכתוב לנו את דעתכם בנושא



77 תגובות

מיין תגובות
  1. 76

    בשביל זה יש חסימות 'נתיב' וכו'
    ולמי שאין חסימה גם אם ראה אלף סרטי תועבה בחיים הוא באיסור חמור זה דעתם של גדולי ישראל אתה מוזמן לחלוק?

  2. 75

    שקשוקה בצלחת
    לא האברך ולא הנער בן ה14 יכולים לגעת באינטרנט. שכבר לימדנו חז"ל שאין אפוטרופוס לעריות בכל גיל ולא משנה רמת הניסיון שלך והשתפשפות הנפש שלך בזוהמה.
    אבל מי שצריך אינטרנט לצרכי עבודה עושה את זה אך ורק על ידי אינטרנט מוגן וחסום למנוע כל תקלה ולהשאיר את התפוח עם הנחש מחוץ לתחום!!!!

  3. 74

    זה ממש לא משנה מה דעתך, ומה דעתם של אחרים,
    יש לנו דעה מעל וקוראים לה: דעת תורה!!!
    ולה בלבד צריך להקשיב, ולפיה צריך לפעול!!!!

  4. 73

    אינטרנט זה באמת כלי משחית אבל לצורכי פרנסה מי שצריך בימינו יש גם אינטרנט כשר

  5. 72

    על זה נאמר:
    דעת תורה היפך דעת בעלי בתים..

    רק שאלה קצרה:
    אתה משייך את עצמך לאלו ש"בגיל 14 גילה את האינטרנט כבר ראה צ'טים בחייו והבין שלא יוצא מזה מאומה, ראה סדרות שונות וגלש הרבה באיסור גמור בעוד דברים"
    או "אברך צדיק שהתחתן ולפתע הוא צריך,הוא באמת צריך אינטרנט והרב התיר לו , פתע הוא מגלה עולם שלם שלא הייתה לו בו דריסת רגל הוא בעצם עובר את מה שהצעיר ההוא עבר בגיל 14!!!"
    ???

  6. 71

    לדעתך, כדאי לתת לכל בן 14 לטעום ולהכיר כדי שאח"כ בגיל 22 הוא לא ייפול עמוק מידי? כבר חז"ל אמרו "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו" אז בגלל שהגדול בסיכון מוגבר לכן לא כדאי להיות גדול?!
    מסקנה, אסור בשום גיל לטעום! גם אם אח"כ הסיכון גדל!

  7. 70

    יוסי חיים צודק אינו דומה בן 14 שיודע ותוחן סדרות וסרטים ואינטרנט לבין אברך הוא כול אדם שבחיים לא ידע מה זה ולא גלש באינטרנט ואז זה מפיל אותו ואני יכול לאמר לכם שהרוב שנפלט זה כאלו שלא ידעו מה זה ופתאום נתקלו בזה אשרך יוסי כול מאמר שלך זה כיף לקרוא ולהבין שחוץ מבדרן אתה גם יודע וחכם בלכתוב מאמרים

    1. נכון מאוד!! כמובן שלא צריך שילד בן 14 יראה סרטים וכו… אבל זה יותר גרוע שאדם חרדי נשוי מתחיל עם כאלה דברים. מכיון שבזמן ההתבגרות יש לנער זמן לתפוס את עצמו, והחברה יותר נוטה לסלוח לו מאשר אדם בן 20+ שמתחיל להידרדר ואף אחד לא נוטה לעזור ולסייע לו מכיון שהוא כבר מבוגר….

  8. 69

    צודק בכול מילה יוסי וחוץ מזמ שברוך ה אתה בדרן תותח כוצ מאמר שלך זה פשוט הנאה כמו עם המאמר לפני ראש השנה פשוט תותח וצודק בכול מילה

  9. 68

    יוסי לא כתבת ברור בדברך באיזה אינטרנט מדובר, מסונן או לא, אלא שמכמה דוגמאות משמע שאתה מדבר על פרוץ אז אם כן בו ונסכם את דבריך, דעתך שיש לכל אב לתת לבנו בן 14 אינטרנט פרוץ כדי שיעבור את התהליך בגיל הזה ולא מאוחר יותר, נו עכשיו גם זו דעתך…
    ולא אין כוונתי להתוכח אם התאוריה שלך שיתכן שהיא נכונה לפחות במדה חלקית, (או יותר נכון רק במדה חלקית) אלא שברור שלא מכניסים אדם לנסיון ולהימור על חייו הרוחניים (שאגב זה גם עברה…) רק בגלל שאולי יחשף לזה בגיל שאז זה יותר מסובך ומסוכן, לדעתך…

    אם אין כוונתך שההורים צריכים לספק לו, רק סתם לספר לנו שהנחשף לזה בגיל צעיר אז לדעתך וכו' אז מאי קמ"ל, סתם סיפור יפה…

  10. 67

    רק מעניין איזה אינטרנט יש לך חסום או… תרשה לי לנחש

  11. 66

    תוצאה סופית…כן או לא??? כתבה לשווא שעוררה מהומות לשווא

  12. 65

    אין מילה אחת של חוכמה בדעתך!
    קלות דעת שמוציאה מן הדעת!
    רואים שאתה רווק.

  13. 64

    אחד שבא מבית מודרני יותר ומלידה הוא רגיל אז הוא פשוט לא מתרגש יותר מדי, ואולי בשלב כל שהוא בהתבגרות הוא קצת נסחף אך חוזר בו ונרגע. ולעומת זאת פרומר מבני ברק שיפתח אינטרנט תוך שבוע הבנאדם יהיה מסובב אחרי כמה חדשים הוא רק יתחיל להירגע מהעולם שנחשף אליו………… אבל אינטרנט מסונן (נתיב ,אתרוגׂׂׂׂׂ ) לא חושב שיזיק גם לצו'ל אלא אם כאן מדובר באיזה חזון איש ניק שלא ראה נגן……. כללית אינטרנט פרוץ גם אדם בן 40 שמתרגל כזה לאייפון הפרוץ הוא נכשל אמנם הוא כבר התבגר ולא מתרגש אבל זה לא מתיר לו להציץ פה בסרטון לא הכי מתאים שם כי עדיין זה מזיק… תודה ליוסי חיים כותב מוכשר בטירוף. נ.ב יוסי רוצים לראות אותך יותר בתוכניות ברדיו פינות ואולי הגיע הזמן לאיזו תוכנית?………

  14. 63

    המודרני יותר הוא יותר חסין לא כמו איזה אברך….

  15. 62

    עזבו אתכם גם הבניברקים וה'צולים ראו את שטיסל……….. אח……………

      1. כן יש כאלה תתפלאי לדעת למה לנו לחכות את הגויים?

  16. 61

    רדיו קול חי לא הגיע הזמן לקצת יותר פתיחות באתר……….. אתם יותר מדי 'צוים בני ברקים ג'וחה……….. די צאו מהגו'חה יש עולם בחוץ אחרי הפלס ויתד……….. תביאו עוד מיוסי הוא אחלה גבר אוהב תכתיבה שלך יוסי

  17. 60

    לא מכיר בנאדם עם אינטרנט מלידהשנסחף אחרי האינטמת אבל חברה שהתפתחו איך שאומרים וירדו לפי שאולות מכיר והרבה……….

  18. 59

    ודרך אגב לכול הכותבים למינהם אתם גם בגיל 14 ויוסי חיים צודק אינו דומה בן 14 הגולש לבין ה25 שגולש כי ה14 שגולש בגיל 20 מבין שזה אבל גדול אבל ה24 שגולש מבין זאת רק לאחר כמה שמים מתי שירדה האתלהבות ואם נעשה סקר אמי בטוח שלא לכול הגולשים יש אינטרנט כשר

  19. 58

    וכל המגיבים כאן יש להם אינטרנט כשר??! {כולל יוסי חיים?.!}

  20. 57

    הלכלוך נשאר מי שזנח את הסדרות בגיל 20 אחרי שלכלך את עצמו בכל מיני דברים זה לא משפיע??!!
    הלכלוך הוא אותו לכלוך בכל גיל….

    המסקנה שלך שמי שלכלך את עצמו אז הוא גמר להתכלכך?
  21. 56

    צודק לגמרי!!! תרבות האינטרנט צריכה להיות לנו לזרה!! אך ורק ארים יעילים, ממשלתיים וכדו', לא לבידור ופנאי!!

  22. 55

    צדדים לכאן ולכאן ויוסי חבל שאתה לא כותב יותר…

  23. 54

    לאחת שיודעת -אתשמה לב שאת באינטרנט כן?
    ויוסי אני חולק עליך הגם שזה כתוב טוב…

  24. 53

    אתה טועה טעות גמורה!!!!!!!!!!!!!!!! אתה עדין צעיר ולא מבין את ההשלכות של להשחית את הנפש והעיקר שאל תנסה להיות חכם יותר מכל רבני ישראל.

  25. 52

    לא מאמין שאתר שנקרא חרדי נותן במה לכאלו דעות זרות ומוזרות!
    בעצם יוסי אומר שיש מצב לאינטרנט פרוץ לצרכי פרנסה רק שהוא עושה חילוק בין בחור בן 14 לאברך, אז בא גם נשאל מה יותר גרוע שבחור בן 14 יעשן בשבת או נשוי,
    אין שום ליגיטימציה לאינטרנט פרוץ בשום צורה שהיא!!!
    לא שאני מתעלם מהעובדה שלדאבוננו יש המון שיש להם, אבל לתת לזה ליגיטימציה??? האם על חילול שבת גם היה שואל כך???
    לצערנו יש חרדים ששומרים שבת יום אחד בשבוע אבל עוברים על איסורי כריתות יום-יום, שעה-שעה, עם האינטרנט הטמא ועל זה נאמר פני הדור כפני כלב…

  26. 51

    מה זה הדבר הזה?
    מי זה הכוכב הזה?
    זה הדעת תורה החדש.
    גם אני רוצה במה מה יש?
    זה ידוע שרוב הנושרים נפלו בעיקבות האינטרנט אז מה זה ההיתר לצעירים אני לא מבין למה מצדיקים אותו

  27. 50

    אסור! אסור! אסור! ואת זה אתה כותב באינטרנט האסור… נו שוין

  28. 49

    לכולנו פה בלי יוצא מן הכלל יש אינטרנט אחרת לא היינו מגיבים פה…
    הוא כותב את דעתו לפי המציאות בשטח (שהיום הרבה יותר חשופים לאינטרנט) ולא יותר מזה.. הוא לא מנסה להגיד שכל מי שבן 14 מותר לו אינטנרט..
    תגיבו חיובי יותר

  29. 48

    עצם זה שיש כל כך הרבה תגובות מראה כי הכתבה כתובה בצורה מושכת ומעניינת…
    יישר כח ! תמשיכו להביא עוד כתבות כאלה

  30. 47

    לא ייאמן, לא ייאמן, לא ייאמן!!!
    שובר מ-ו-ס-כ-מ-ה. תקשיבו טוב- יוסי חיים שובר מוסכמה שהוא והחברים שלו קבעו. לא כל הרבנים, לא כל גדו"י עסקו בעניין הזה. מה פתאום? אם אנחנו הצבנו מוסכמות, אז זכותנו לשבור אותן, לא??
    קודם כל, זאת פשוט בושה שאתר שהתיימר לקרוא לעצמו אי פעם אתר חרדי- מעז להתעסק בנושאים כאלו. אם היה לאי מי במערכת טיפת יראת שמים ואמונת חכמים, הוא היה מבין שהנושא הזה הוא טאבו, אין לפתוח ואין לסגור. אין לדון ואין להקשות. כלום. ההעזה שלכם לדון בנושא כזה מבטאת יותר מכל לאיזה צד אתם בוחרים להשתייך.
    עכשיו, לעצם הדברים- מגוחך שאתה חותם ב: "אם תביאו לי דוגמאות?! א'. אנחנו לא חיים מדוגמאות כי על כל דוגמא כזו ישנה דוגמה הפוכה"- כשאתה בעצמך מסתמך על היכרות שלך עם "עשרות בחורים"…מה זאת אם לא דוגמה?!
    ב'- לעניין ההיתר לצורך פרנסה- הדברים שלך מתייחסים רק לאינטרנט פרוץ. כי עם אינטרנט חסום כהלכה, אין אפשרות להגיע לכל המקומות שאליהם התכוונת בדברים שלך. מעניין על איזה היתר אתה מבסס את הדברים שלך בקשר לאינטרנט לצורך פרנסה?! וכי מישהו התיר לצורך פרנסה אינטרנט פרוץ? בשום אופן לא! גם אם הדבר דורש וויתור על מקור הכנסה מכובד. אין היתר לאף אחד בש-ו-ם גיל לגלוש באינטרנט פרוץ.
    כך שהדברים שלך פשוט מאד- לא רלוונטיים…
    הוסיפו את המילים "אינטרנט חסום כהלכה" ליד כל קטע שנכתב בו על האברך המסכן והתמים- וקבלו אסופת דברים שאין קשר בינה לבין המציאות.
    ומי שלא נוהג כך וגולש באינטרנט פרוץ? עליו אין שאלה…
    ועוד משהו- הבחורים הצעירים שגולשים מגיל 14, "אולי" מתעשתים בגיל מבוגר יותר, אבל בואו לא נדבר על היר"ש והאמונה שלהם שנפגמה… מה פתאום? את מי זה בכלל מעניין?!

    הדבר היחיד שניחם אותי בכתבה הזאת, אלו מספר התגובות שצידדו נגדך- ספרתי… ב"ה- אנחנו עדיין הרוב!!!

  31. 46

    אגב,
    מישהו יודע האם מחסימת נתיב ניתן לגלוש לקול חי???

  32. 44

    אתם מבינים שמי שוגולש בקול חי אלו לא אנשים שלא יודעים מה זה אינטרנט, אנחנו יודעים ולצערינו גם משתמשים בזה,

    דווקא לכן ניחם אותי לראות כמה התנגדו לכתבה הזו. שהרוב מבין שהנאמר הם שטויות מלאות בכפירה, שפשוט מזעזע שאתר שמתיימר לקרא לעצמו חרדי שם את זה.

    אם לא תסירו את הכתבה הזו ולא תעמדו על המשמר יותר שלא יהיו פה כאלו דברים, כל אחד פה יאלץ לפנות אל חברת הסינון שלו, ליידע על הקורה, ולהתנחם בכך שבני ה23 הבאים שבפתע פתאום יחשפו לאינטרנט מסונן וחסום כהלכה, לא יחשפו לדעות מטופשות כל כך.
    י

  33. 43

    אינטרנט – דבר נורא. נקודה.
    לא סתם שימוש באינטרנט נקרא 'גלישה'.
    בשימוש באינטרנט, ניתן רק 'לגלוש'.
    שוב, לא 'להמריא' אלא 'לגלוש'.

    כל גיבוב מילים בנושא, הוא דיון עקר מלכתחילה.

    זכינו ויש לנו רבנים וצדיקים והם קבעו שהזקוק לשרותי אינטרנט, יקבל את אישורם ו'יגלוש' כן 'יגלוש' (פשוט אין אופציה אחרת) דרך מכשירים מוגנים או מחשבים חסומים.

    חנוכה שמח, יוסי.

  34. 42

    אני לא מכיר אדם אחד!!!
    שיגיד שלא נפל בעריות באינטרנט!!!
    מי שיגיד שלא נפל הוא שקרן!!!
    לא משנה באיזה גיל ,אלה היצר הרע אומר לילד בגיל 14 כדי עכשיו כדי שאחרי זה זה לא יעניין אותך ולאברך הוא אומר עכשיו מותר לך אתה גדול אתה יכול לשלוט בעצמך (אין הפוטרופוס וכו) זה עצת היצר!!!
    זה שטוען שבגיל 14 עדיף בגלל הנל אז שידע שזה שהוא לא מתרגש בגיל 25 והוא חושב שהוא שולט בעצמו וכו אז שידע שהוא נהפך לבהמה!!!
    זה ההבדל מי בן אדם לבהמה!!! בין יש לו ריגושים וכו ולבהמה אין .
    החכם יקשיב לתורה ""לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם""
    אומרים את זה בגיל 3 עד 120 זה אומר שתמיד יש מלחמה אם היצר!!!
    חיזוק קטן,צריך לזכור השם אוהב את המלחמות שלנו ביצר (אנחנו לא מלאכים שלא נופלים אף פעם) המלחמה על זה השכר!!!
    זה התפקיד להילחם, בע"זה ננצח אבל גם אם נפלת תזכור המלחמה זה הנסיון.
    זה כתוב בספרים הקדושים.בשבילי זה היה חידוש גדול שהמלחמה זה מה שהשם רוצה מאיתנו.תלחם!!!
    בהצלחה גדולה עם הרבההההההה סיעת הדשמיא!!!

  35. 41

    צודק ב100 אחוז
    הרבנים התירו לצרכי פרנסה בלבד! ולא התעסקות ולו זוטרה אחרת מזה
    א..אפי להיכנס לקול חי

  36. 40

    כתבה מזעזעת
    אין מקומה באתר חרדי
    אנא הורידו אותה
    איזה מין שטויות אלו לילד זה לא נורא אינטרנט פרוץ
    וכי יש סיכוי שילד כזה יגדל משהו ברוחניות
    הכותב מוכיח בתוך דבריו כמה הוא רחוק מכל זיק של קדושה ורוחניות
    ה' ירחם.

  37. 39

    אני לא מבין מה האינטרס שלך להחטיא את הרבים ולשכנע אנשים שעדיף שיגלשו לביתו של השטן כבר בגיל 14, ודבר נוסף- את העיקר שכחת לכתוב, שרוב הגולשים בגיל 14 הפכו להיות חילוניים. וחבל שאתר כזה מכובד מביא כאלו דברים שעלולים שהחטיא את הרבים, מי יתן על זה את הדין ? האתר או הכותב או אולי שניהם?

  38. 38

    זה חמור בכל גיל אבל אכן צודק שיש הבדל בין משובות נעורים שעוברות לבין אנשים בוגרים שמגלים עולם בגיל מאוחר והתוצאות המשפחתיות הרות אסון.
    מבחינת הנזק לנפש – בכל גיל זה נזק.

  39. 37

    הכתבה מטעה מאוד – אולי בכוונה? מאוד לא ברור מה אתה בעצם רוצה לומר. אתה בצד אחד כאילו אומר שזה לא נורה שצעירים גולשים ונכשלים בגלל שאחר כך הם מפסיקים, אבל אחר כך אומר שאסור כל אינטרנט לכולם? אז למה אתה נמצא כאן באתר? בנוסף, אתה מדבר על אברך ש"קיבל היתר" – אז אתה חולק על הרבנים שנותנים היתר? זה נראה שאתה מנסה לחזק את כל הבחורי ישיבות המסכנים שנתפסים בלי כוונה למעגל הזה של "הצץ ונפגע" ונפלטים מהישיבות, אחר כך הם מתחרטים אבל לא יכולים לחזור ממש אז הם מתחתנים עם מישהי כמוהם והופכים לבעלי בתים פשוטים.
    לגבי האברך, הוא לא יפול אם הוא באמת קיבל היתר, בגלל שרב לא נותן היטא לאינטרנט פרוץ, ביחוד לא לאברכים ולא לעבודה מהבית אף פעם, לאף אחד, גם לא לנשים. אני בעצמי עובדת מהבית והיה לי אינטרנט עם חסימה לא מספקת, ורציתי אישור רבני – הם חייבו אותי לעבור לנתיב, ובהזדמנות זו אני רוצה לומר שזה עובד מצוין, כל מה שאני צריכה לעבודה פתוח לי ועובד, וגם יש לי כמה אתרים "חרדיים" לחדשות וכו' – לתת משהו גם ליצר הרע…(כמו כל חי). ואני עובדת בעבודה עם אתר שיש בו תכנים לא מתאימים מבחינת נתיב אבל הרב אישר, הכל לפי סוג העבודה.

  40. 36

    דעה עקומה לגמרי. כי יש הרבה שבגיל 17לא נשארים חרדים גם בגלל דברים כאלה !!

  41. 35

    אני מתאפק לא לכתוב על הדעה שלך דברים חריפים.
    אולי הכי טוב היה לא להיכנס לאתר הזה !

  42. 34

    מי שישמע מי זה יוסי חיים שישבור מוסכמה !!!

  43. 33

    מי שצריך אינטרנט לצורכי פרנסה עושה אינטרנט כשר !
    ולא מה שאתה מדבר עליו

  44. 32

    האם זה חכם להחזיק טלפון חכם?
    האם באמת כל כך חמור להחזיק אייפון, עד כמה הוא משפיע עלינו, והאם טלפונים כשרים הם לא לחלשי אופי? אפרת כהן בטור שישאיר אתכם עם נקודה למחשבה
    אם תסתובבו ברחובות ירושלים (ואולי גם בבני ברק), ואתם עוד לא ממש מכירים את המאבק נגד טלפונים לא כשרים – סביר להניח שתיבהלו מהרטוריקה הנחרצת נגד אייפונים. בציבור החרדי, אייפונים ומכשירים דומים זוכים לא פעם למעמד של 'אויב הציבור'. רבנים מכל קצות הקשת אוסרים להחזיק אותם, אלא לצרכי עבודה דחופים – וגם אז, רק את הגרסה ה'כשרה', הנושאת עליה חותמת כשרות ומאפשרת רק שימוש מוגבל מאד וספציפי מאד ברשת.
    מה רע כל כך במכשירי אייפון ודומיו, אתם שואלים? התשובה רחבה. בגדול אפשר לומר, שמדובר במכשיר שאתה תמיד יודע איך זה מתחיל איתו – אבל לעולם לא איך זה ייגמר. אדם קונה בתמימותו איזשהו נייד מתקדם, שנראה לו מגניב, עוד משהו להעביר איתו את הזמן. יש בו לכאורה גם המון תועלת: מצלמה, הודעות, קישור מהיר לאינטרנט – שמאפשר סיוע בכל מיני תחומים כשצריך, חשיפה למאגרי מידע שונים וגם תוכנת ניווט שמסייעת להגיע בצורה המהירה ביותר ממקום למקום – והכל במשקל של פחות מק"ג. לכאורה, גן עדן בלחיצת כפתור, אז מה בדיוק הבעיה?
    אם טלוויזיה לא – למה אייפון כן?
    כשהייתי ילדה, לפני לא מעט שנים, התנהל מאבק עיקש כנגד הכנסת מכשירי טלוויזיה הביתה. רבנים ידועי שם, דיברו על האסון הרוחני הנורא שטומן בחובו המכשיר הלכאורה 'תמים' הזה, ועל הנזק שנגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים שאינם ראויים ומשודרים בו חדשות לבקרים. אז, כולם היו מזועזעים, והיו שאפילו נמנעו מלהיכנס לבית שהיתה בו טלוויזיה. ולמרות שהייתי עדיין די רחוקה מתורה ומצוות, יכולתי להבין קצת על מה המהומה. שכן כבר אז כילדה, נתקלתי בכל מיני תכנים שהפחידו אותי, שהיו לי קשים לצפייה, או כאלה שפשוט לא יכולתי להכיל.
    למה אנשים שומרי מצוות, אם כן, לא נרתעים מטלפון חכם כפי שהם נרתעים מטלוויזיה? אייפון הוא הרי טלוויזיה בתחפושת, ולמעשה אפילו חמור בהרבה מטלוויזיה. על הטלוויזיה, עם כל רדידותה המזעזעת והתכנים המחרידים שתוכלו למצוא בה – אמון לכל הפחות גוף שנקרא "הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו", והוא אחראי על צנזור תכנים, גם אם אינו עושה את מלאכתו נאמנה. באינטרנט זה פשוט לא קיים, ולכן תוכלו למצוא שם דברים חמורים בהרבה.
    גם בצפייה עצמה בטלוויזיה, שנמצאת על פי רוב בסלון הגלוי לכל, רוב הזמן עוד יש סביבך אנשים, שרק מחוסר הנעימות שסביר שתחוש, אם תצפה בתכנים שאינם הולמים – רוב האנשים יוותרו על הרעיון. באייפון זה הרבה יותר פשוט – אתה תמיד יכול למצוא מתחם מבודד ולעשות מה שאתה רוצה. או אפילו לא צריך ללכת רחוק: מספיק להתכסות בשמיכה ולשים אוזניות – ואדם יכול להיחשף לזוועות הכי גדולות שיכולות להיות על פני הכדור, ואף אחד בכלל לא יידע. ולא, אל תטעו, אני לא באה לטהר את השרץ שנקרא טלוויזיה. מבחינתי האחד נבלה, והשני טריפה.

    טלפונים "כשרים" – לחלשי אופי?
    גם התואנה הזאת ש"לי יש גבולות", או "הכל עניין של בחירה. כל דבר בקדמה אפשר לבחור אם לתת לו להרוס או לנצל לטוב", היא שגויה ביסודה. חז"ל מלמדים אותנו ש"אין אפוטרופוס לעריות", וגם "אל תאמין בעצמך עד יום מותך", דרך הסיפור המפורסם המובא בגמרא במסכת ברכות, של יוחנן כהן גדול, שהיה בן 80(!) כשהחליט לכפור בעיקר, לעזוב את בית המקדש ולהתחתן עם צדוקית גויה. תארו לעצמכם, מדובר באדם שעד אז שימש שנים רבות בקודש, שתקנותיו נקבעו לדורות, ואף נכנס ביום הכיפורים למקום הקדוש ביותר בעולם – לקודש הקודשים, משך עשרות שנים – בלי שתהיה לו עבירה אחת. שכן לו היתה לו – היה מת מיד עם כניסתו לשם. אז איך אנחנו, בדור שלנו, כשהיד כל כך קלה על ההדק, יכולים לבוא ולטעון שיהיה לנו הכח לשמור על עצמנו?
    בנוסף, אינטרנט הוא דבר מסקרן ביסודו, שמבוסס על גירויים מפתים בעצמה הולכת וגוברת. אם פעם לדוגמא, כדי לפרסם ידיעה חדשותית, היה צורך פשוט לכתוב אותה, בצורה עובדתית יבשה ולפרסם – הרי שהיום, ברשת, כבר חייבים לעטוף אותה בצורה מרשימה ומסקרנת כדי שתיחשפו אליה. כך למשל, היום כל ידיעה בסגנון של "מה התועלת שבאכילת חסה?", כבר מראש מאבדת את התמימות שלה ומופצצת בכותרת מסעירה של "בואו תגלו מה הדבר שיאריך את חייכם בעוד כמה שנים". וככל שהתחרות על ההקלקות שלכם גדלה – כך הרשת רק הולכת ומתלכלכת בשביל עוד טיפת רייטינג.
    ואם לא די בכל מה שדיברנו עליו עד כה, אז שתדעו שברגע שאתם מחזיקים אייפון – יש מצב שמדובר בשעון מתקתק, עניין של זמן, עד שלאט לאט תאבדו את הרגישות הרוחנית שלכם. אם בפעם הראשונה תיכנסו ותמונות מסוימות שתראו יסעירו אתכם, בפעם החמישית זה כבר משהו שיכאב הרבה פחות, ובעשירית תרגישו צדיקים שאתם מצליחים לראות את זה ולהתעלם. אבל רק לרכוש סף רגישות כזה, שיטהר אתכם ויאפשר לכם לשמור על המחשבה, הראייה והמעשים שלנו, להיות בנקיות פנימית אמיתית כמו שהתורה מצווה – זו עבודה של חיים שלמים.
    חושבים שמדובר ב"נפילה" קטנה בסך הכל, ושתוך יומיים תשכחו את מה שראיתם? תדעו לכם שהדברים כבר חקוקים חזק על לוח לבכם ונפשכם. ומה שאתם לכאורה לא זוכרים – ככל הנראה אפילו חקוק עמוק יותר, בתת המודע, בין שאר הדברים שהצלחתם להדחיק, ומשם הם פועלים היטב את פעולתם. מכירים את זה שפתאום אדם לא מצליח להבין איך קשה לו להתפלל, ואיך הוא לא מוצא שום טעם בלימוד התורה היומי שלו או נהיה עצבני וחסר מנוחה או חסר קשר כלשהו לבורא….? יש לזה חלק בכך. בדומה לכך, סיפר פעם אדם שחזר בתשובה והפך לרב מוכר, איך בכל שנה, בתפילת שמונה עשרה של שעת נעילה בכיפור – צפה ועולה לו תמונה של שחקנית מסרט שראה לפני למעלה מעשרים שנה, ופשוט לא נותנת לו להתפלל בשעת הרצון הכי גבוהה של השנה.

    גלישה לאן?
    לסיום, אספר סיפור ששמעתי ממקור ראשון, ואולי ימחיש בקטן את מה שאני מנסה לומר בגדול. הורים במשפחה כלשהי במרכז הארץ, החליטו להקרין לביתם בת השמונה סרטון מצויר לילדים במחשב, כדי להעסיק אותה ולעשות לה בייביסיטר דרך "דוד אינטרנט". הילדה צפתה בסרטון, אבל כשהוא נגמר היא החליטה שנמאס לה מהסרטונים מהסוג הזה, וחיפשה לבד סרטון אחר. אחרי כמה דקות, משהו במחשב נתקע, ובתסכולה כי רב היא קראה לאבא שיבוא לסדר אותו. כשהגיע, נדהם לגלות שהמחשב, עליו היה מותקן אינטרנט כשר ומסונן, חסם את התוכן שהילדה ביקשה לצפות בו. האב שאל אותה מה היא בדיוק חיפשה שהאינטרנט חסם לה, והיא, בתמימותה אמרה ש"נמאס לי מסרטונים מצוירים ורציתי משהו של גדולים יותר, אז חיפשתי את המילים 'סרט של מבוגרים'". האב נדהם לשמע הדברים, ולרגע נעתקו המילים מפיו. פתאום הוא הבין כמה יקר וחשוב האינטרנט המסונן הזה, שאשתו התעקשה שיכניסו הביתה, ושקודם לכן נראה לו ממש מיותר…
    כי אכן, זה לא מקרה, שהביטוי המקובל לתיאור הפעילות באינטרנט הוא: 'לגלוש'. כמו בגלישה, אתה יודע תמיד מהי נקודת הפתיחה שלך – אבל אתה לעולם לא יכול לדעת לאן תיסחף. גדולי ישראל, שרואים כל כך הרבה למרחוק, הרבה יותר מאיתנו, הם אלה שאוספים את השברים ופוגשים מדי יום את המשפחות שמתפרקות, הילדים שנושרים, האנשים שמאבדים טעם בחיי הרוח שלהם, והם יודעים באיזו שואה רוחנית סמויה מדובר בכל הקשור לאינטרנט ולטלפונים לא כשרים. אפשר לזלזל חלילה בפסק שלהם, אפשר לומר שהוא קיצוני. אבל בסופו של דבר, עם התוצאות, ביניכם לבין עצמכם, רק אתם תתמודדו.

  45. 31

    תודה על התגובה המפורטת. היית שליחה טובה לסדר כמה דברים בראש.
    יישר כוח!

  46. 30

    אני לא מאמין שיש אחד שאומר שזה טוב .
    ומי שאומר ככה,
    זה אומר שהוא אדם שאוהב לעבוד על עצמו,
    ולא להיות אמיתי עם עצמו!!!

  47. 29

    אני מכיר המווווווןןןןןןןן אנשים כאלה!!!!!!!!!!!!!
    אגב, עכשיו אתה באינטרנט, לא נפלת אתה בעריות??????????

  48. 28

    למגיבים השונים אתם חיים בסרט; זה שאתר קול חי הוא סופר שמרני וקיצוני יותר מדי ובגלל זה נתיב מאשרים אותו הרי אתם לא ראיתם עולם אתם עצמכם בחיים לא התעסקתם אם סדרות אייפונים וכו……… אז אל תמכרו שטויות ותזדזעו

    1. אתר קול חי, הוא באמת אתר אחלה!! אתר הכי חסום מהאתרים החרדים, נראלי

  49. 27

    איזה כיף לראות את רוב התגובות שנכתבו כאן!
    ב"ה, יש לנו תקווה! יש עוד אנשים שפויים שדעת תורה היא הסמכות הקובעת מבחינתם! יש עוד אנשים עם רגישות לרוחניות ויראת שמים!

    ולגבי האתר, קול חי הוא באמת לא אתר שראוי להיות פתוח במסלולי סינון חרדיים. ואני כבר פניתי לחברת הסינון שלי בבקשה לחסום אותו.
    חבל, חבל מאד שאתם לא מצליחים לשמור על האתר שלכם מספיק נקי מהשקפות זרות כאלו ואחרות שמתפרסמות בו מידי תקופה.
    אולי תרוויחו בצורה כזאת גולשים אחדים, אבל אין ספק שתפסידו הרבה אחרים…

  50. 26

    לאפרת וויס הכתבה שלך כל כך ארוכה שדילגתי עליה ואודה לכם אם מישהו יוכל לסכם יותר בקצרה
    תודה.

  51. 25

    האינטרנט זה דבר טוב לדברים מסוימים (מאוד)
    ורע מאוד לשאר הדברים (שהם מלא)

    אחת שמבין מכל מי שכתב כאן שלא נכנס לרמות שלכם (קטנונים).....
  52. 24

    חפרנים! חפרנים! חפרנים!
    תנו לחיות בשקט!!

  53. 23

    כל מי שכתב כאן נמצא באינטרנט…..
    # אגב, לא ההיתי צריך לחזור על זה כי כתבו את זה כאן כבר כמה פעמים,
    אבל לא הבנתם את זה ואתם ממשיכים להגיב על הכתבה תוך כדי שאתם גולשים באניטרנט….!!!

  54. 22

    לעמי כותבים 'ווייס' עם שתי ' יודים ' !!! ולא עם יוד אחת כמו שכתבת !
    חוצפן אין לך דרך ארץ לגדולים ממך (בשומן כנראה….)

    אפרת וויייייייייייייייייייייס (ליתר ביטחון - לכל הדעות)
  55. 21

    כשאומרים שאינטרנט קילקל אין הכוונה שהפכו להיות חילונים, אנחנו לא בכזאת רמה נמוכה, הכוונה היא שזה קילקל וטימא את הנשמה ואת יראת השמים, יש מצב שאברך יעזוב הכל ובחור לא, אבל לשתיהם נכנס כזה טומאה לראש שאין מצב בחיים למחוק, אני רוצה לראות את התפילה שלהם למחרת.
    השם לא צריך שחור לבן, תחפושות יש גם בפורים, השם רוצה את הלב
    אז את הבחור זה לא קילקל. אה?

  56. 20

    מחכים לתגובה של יוסי חיים….

  57. 19

    לאיציק-
    אני אטרח לענות לך, כי כנראה לך לחלק מהמאזינים לא היה מספיק מובן העניין הפשוט שברור שלכל שאר המגיבים.
    זאת תשובה לא מורכבת, בסה"כ 2 מילים: אינטרנט מסונן.
    אף אחד מהמגיבים פה- שהגיב נגד- לא חושב שזה מלכתחילה, שזה עניין רצוי.
    אבל בדיעבד, מדובר בגלישה באינטרנט מסונן ומבוקר שלא מאפשר גלישה לאתרים מפוקפקים שעליהם דיבר הכותב…

  58. 18

    כשכותבים על כזה עניין,
    צריך וחייבים להיות מאאאאוד ברורים!!!
    זה הבעיה כאן…

  59. 17

    אתה צודק ב100%, כל זה שלא מתרגשים בגיל מבוגר, כי כבר התחילו בגיל צעיר.
    זה בגללללל כי הבן אדם נהפך לבהמה…
    אדם יש לו ריגושים וכו כי ככה הקב'ה עשה ורצה.
    הבהמה רואה את כל הבהמות עושים הכל…..
    ולא מפריע לה כלום….
    אז אותו אחד נהפך לבהמה.
    זה ההבדל מאדם לבהמה אדם יש בחירה וכו.
    שכל אחד יחשוב לעצמו מה הוא רוצה להיות אדם אם בחירה עם ריגושים וכו
    אוווווו בהמה.(תחשבו לעצמכם באמת )

  60. 16

    כולם פה גולשים…
    עם ציפור (קטנה או גדולה)שמנקרת בלב
    קשה לעצור את הסחף אך מי שהציץ (ונפגע?!)יודע שפה המבחן האמיתי!! ביננו להקב"ה
    יום יום גם בחדרי חדרים -לשמור על עצמינו לא להתפתות לתכנים לא ראויים
    לא להכנס לאתרים מכשילים
    וברור שהכי מומלץ זה אינטרנט מסונן למי שצריך לגלוש(למרות שעדיין לא ראיתי סינון שעובד טוב אבל את נתיב לא ניסיתי עדיין)

  61. 15

    לגלות כמה תגובות יש של הצד הנכון. אף פעם לא היו כל כך הרבה תגובות לכתבה, אפילו לא של הקול הבא, שמראה שעל הדברים הנכונים כולנו יודעים להילחם ולכאוב.

    תודה יוסי חיים שנתת לנו לראות שכל השטויות שאתם משמיעים שייכים לבודדים, ושאר העם יודעים מה צריך לחשוב.

    ואני פונה לקול חי, אם לא תהיו ביקורת יותר רצינית על מה שאתם מעלים, נאלץ כולנו לפנות לחברות הסינון בבקשה לחסום את האתר הזה.

  62. 14

    כמה אפשר להגיב על דבר נכון כ"כ. ולמי שלא נוכן לו כל הנכתב שיבין שזה מבחינת דעתו של יוסי ותו לא. לא צריך לעשות מזה בלגאן כ"כ גדול.
    חנוכה שמח

  63. 13

    חבר'ה תירגעו!
    הוא לא אמר שבחור בן 14 מותר לו אינטרנט פרוץ, חלילה.
    הוא בסך הכל נותן כיוון חשיבה שרבים לא מודעים לה, אבל יש בה הרבה צדק. אכן למעשה, גם הבחור הצעיר וגם האברך המבוגר אסור שיהיה להם גישה לאינטרנט פרוץ, אבל יש כאן חשיבה שכדאי שאנשי חינוך יחשבו עליה…

  64. 12

    כתבה מזעזעת!
    למגיב 29, ולכל יפי הנפש בתגובות שדומות, יש לנו נתיב! שזה חסימה מדהימה. שמגנה עלינו בהחלט. אם כי נראה לי שהם צריכים לשנות את המדיניות לגבי קול חי ולא לאפשר לפתוח אותו!

  65. 11

    יש לי הרגשה שהכותבים נגד יוסי חיים לא נחשפו לאינטנט והם אם אינטרנט חסום לא….. (מה אתם מחפשים באינטרנט זה לא צורכי עבודה………) יוסי חיים התותח! צעיר שגודל למציאות של אינטרנט הוא מתרגל ולא מתרגש או נסחף………

  66. 10

    תרשו לי לנחש שהתגובות כנגד יוסי חיים הם של צ'אלמערס שמשום מה מחזיקים אינטרנט כנגד דעתם של רבותיהם……….. ועוד ניחוש קטן 90 אחוז מכם קראו חצי מאמר והגיבו ולא קראו את כולו לא?

  67. 9

    בוא נראה מי יהיה הגבר שישלים ל 70 תגובות!
    (לא היה לי מה להגיב, אני חושב שכתבו כאן את כל הצדדים.)